Namngivning

Idag åkte vi hela familjen till Linköping på namngivningscermoni. As systers lilla bebis skulle få ett namn. Det var första namngivningen vi var på, de flesta barn vi känner har döpts men det känns som det blir mer och mer vanligt med just namngivning istället. Det hela var iaf fint. En kompis till dem pratade lite om namnen de valt och deras betydelse. Och varför de valt kläderna han hade på sig, istället för dopklänning,  och vad de symboliserade. Sen spelade de två sånger en med Ted Gärdestad och en med Shirley Clamp. Det gick väldigt fort. Efter det bjöds det på tacobuffé till As och min förtjusning :) (vi äter det typ 2 ggr i veckan) och sen fika.
De hade en liten tävling med frågor om dagens huvudperson som vi skulle skriva svar på och lämna in. Det var frågor om när han föddes, längd, vikt, stärntecken, dag och vikt på sexveckors kontrollen. A vann!!! Han som aldrig har koll på ngt och bara gissade sig fram. Fatta att han slog hela släkten på detta ha ha. De blev nog ganska förvånade de också :) Han fick två kokböcker som pris, en med pasta och en med desserter. Det är jätte bra, jag tycker det är kul om han gör ngt nytt ibland. Jag är jätte glad att han lagar mat eftersom jag tyckker det är riktigt trist men ibland har han lite dålig fantasi.

 

Då var helgen slut nu då. En lååång vecka framöver med massor att göra. Nästa helg är det ju Halloween :)

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback