En dag vid marmorbruket

När jag vaknade imorse var det helt mulet. Fan, var min första tanke. Eftersom jag delvis hade övertalat resten av familjen att åka till marmorbruket idag istället för igår och igår var det ju kanonväder så blev jag lite nervös. Men som tur var sprack det upp precis när vi skulle åka... puh. Jag och Joshua åkte buss ut och de andra åkte bil. Promenerade upp till den lilla stugan där vi hade picknick. På vägen hade min syster ett storasyster snack med mig om min framtid. Och som storasyster är det väl en plikt att se till att lillasyster gör rätt :) Det blir nog bra. Sen "poppade hon the big question"..... och mitt svar blev så klart JAAAAAAAAAA!!!! Frågan var om jag vill bli hennes Maid of honor. Så nu är det planering i full gång iiiihhhh :) Älskar dessutom att planera saker. Och det kommer jag återkomma mer om.

 

Iaf så hade vi det väldigt mysigt. 

 

Syrran och Alexander på väg till picknick platsen.

 

Blåsippor överallt. Jag fick en jättefin liten bukett av lille Salleman.

 

 

  

Ja... vad säger man, att få en normal bild på den här ungen är inte det lättaste just nu. Bättre går det med Joshua även om han har bulle i hela ansiktet. 

 

Sen åkte vi hem igen. Då åkte även Alexander med mig och Joshua på bussen. det är skönt att ha honom med för han är så bra på att få Joshua på bra humör om han är lite grinig. Men de somnade båda två så det gick bra ändå. Det är så fint att åka där vid vattnet. Men jag måste ju få säga (igen och igen) att jag har världens snällaste son. När vi väntade på bussen var Joshua inte på det bästa humöret precis. Jag försökte med det mesta men jag ville ju inte ta upp honom ur vagnen där vid vägen. Men så började jag köra lite med honom fram och tillbaka och det tyckte han var roligt. Då kommer Alexander och tar vagnen och säger till mig "mamma gå och sätt dig och vila lite så kan jag ta över en stund" Vad säger man??!!! Han är då för go!!

 

Sen blev det söndagmiddag hemma hos mor och far innan Syrran med sambo och katter åkte hem. Men nu är det väl bäst att gå och lägga sig. Usch vad klockan blev mycket, eftersom man aldrig vet hur natten blir numera, om Joshua ska hålla på att vakna flera gånger eller om han håller sig till en gång så är det bäst att gå och lägga sig tidigt. Då får man iaf sova ett par timmar.

 

God natt på er

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Klart det är min plikt! ;-) Nu kommer jag dessutom köra hårt med dig, vänta dig ingen mammaledighet... ;-) Skämt å sido, roligt ska det bli!

2009-04-13 @ 00:07:18
Postat av: Jag

Ha ha nä jag kan tänka mig det. Tur att vi har många barnvakter då ;)

2009-04-13 @ 10:21:09
URL: http://liewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback