Katastrofdag

Ok, igår var jag verkligen ingen bra mamma. Jag vet inte vad som härnde i mitt huvud men några pollar sprang iväg så att säga. Det började med att joshua vaknade kl 4 och hade ont i magen och skrek i ca en och en halv timme sen blev han lugn och vi lekte lite i vardagsrummet innan vi somnade om. Kl 8.10 kommer Alexander insmygande och klappar mig lite försiktigt på axeln och viskar "mamma, ska du vakna snart?" Jävlar var min första tanke när jag såg klockan, "eh, ja älskling det ska jag visst" lyckades jag iaf svara istället. Sparkade på A så att han vaknade också och han flög som jag upp ur sängen. Ringde till skolan och sa att Alexander skulle bli sen och sen var det bara att sätta raketfart. Alexander var jätte duktig och skyndade sig på, jag lyckas övertala A att byta blöja och klä på Joshua innan han åkte till skolan. När alla har på sig kläder och skor och hela munderingen kommer jag på att jag måste ha en vatten med till Joshua eftersom vi skulle till stan direkt efter dagis. Springer in och hämtar nappflaskan och slänger ner den i skötväskan. Lille stackaren tittar på mig och sträcker sig efter flaskan och blir ledsen när han inte får den. DÅ kommer jag på att jag har glömt att ge honom frukost! Usel som jag känner mig springer jag in igen och gör iordning en flaska välling som han får i vagnen på vägen. Lämnar Alexander på skolan och springer vidare till dagis. Känner mig lite yr på vägen och väl framme på dagis håller jag på att svimma. Lämnar honom och känner att när jag står upp bara svartnar det för ögonen. Lyckas iaf ta mig till mammas jobb som är på andra sidan gatan, tyvärr måste jag gå runt huset först så det blir en lite längre bit, jag får sätta mig flera gånger på vägen. Men hos mamma fick jag lägga mig en stund och så får jag lite te och jag äter mackan som jag hade i väskan. Jag hade bara hunnit äta halva frukosten hemma så jag tog med mackan på vägen.

 

Sen hade jag bestämt ett möte med rektorn på Alexanders ev. nya skola. Men jag ringde till honom istället och det gick ju bra att ta frågorna över telefonen. En fråga jag hade var om de fick sjunga julsånger på julavslutningen. Ja sa han och lät väldigt frågande, men när jag sa att på Alexanders skola sjöng dem jag vill ha blommig falukorv och sjörövarfabbe på julavslutningen får jag ett asgarv i andra luren. Jag vill ha julsånger på en julavslutning, det kan jag inte hjälpa, jag förstår hur de tänker på skolan, att de vill att alla barn ska få vara med, även de som inte firar jul, men ngn julsång kan de ha med iaf, det är faktiskt en tradition vi har. Men men. Sen var det dags att hämta Joshua och vi gick ner till stan, skulle träffa Alex och fika med henne. Det var kul, vi har inte träffats sen innan jul, så vi hade en del att ta igen. Mycket barnsnack såklart nu när hon väntar sin första. Sen ringde As syster som var på stan och frågade om jag ville fika med henne och svärmor. Så då träffade jag dem också. Utan en tanke på att titta på klockan sitter vi och fikar i godan ro när A ringer och säger att han hiner hämta Alexander iaf (han skulle stanna lite längre på skolan för att bli färdig med det han höll på med). "Jaha" säger jag "är du redan klar, vad är klockan då?" "Den är tjugo i fyra" säger han. Oups, med andra ord hade jag glömt att hämta Alexander om han inte hade gjort det. 

Kort och gott, jag hade ingen bra dag igår. Jag kände mig så hemsk när jag kom hem. Det var kanske tur att jag skulle till kören på kvällen så A fick ta barnen istället eftersom jag uppenbarligen inte kunde göra det igår. Stackars barn!! Men det gick bra på kören iaf, även om jag var tvungen att sitta en del eftersom jag fortfarande var så yr i huvudet. Och nu är det snart dags, på söndag har vi konserten. Gratis är det också för alla som vill komma. 

 

Idag gick det bättre iaf, alla fick frukost och alla var i tid, puh. Även om Joshua vaknade kl 3 inatt och var gnällig, så så mycket sömn blev det inte inatt heller. Men han var bara gnällig, huvudsaken är att han inte har ont ngnstans. Idag ska jag äta lunch med Amelie och njuta av sista dagen som ledig, imorgon är det dags att gå till jobbet igen.

 

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback