Bak och sång

Papparkaksbaket gick bra, visserligen åt väl Joshua mer deg än bakade med den he he. Alexander gjorde jättefina saker, skar ut egna grejer också och använde inte bara formarna. A gjorde ett pepparkakshus som vi ska sätta ihop vartefter, Alexander gjorde ett dass som ska stå bredvid huset :) Själv försökte jag baka med en hand eftersom lilla Phoebe ville vara med, men det gick.

 

Efter att sista plåten kommit ur ugnen var det dags att gå till kyrkan. Hade konsert med kören och delar av stans symfoniorkester, Händels Messias. Det var fullsatt vilket var väldigt roligt :) Och det gick faktiskt bra, jag har ju inte varit med och övat så mycket den här terminen, men vi har övat lite för lite på den vilket fall som helst. Det var flera som kände sig lite osäkra men som sagt, det gick bra ändå. Det är roligt med de här stora verken och snart är det julkonsert och det är också mysigt. Hoppas bara på lite annan repertoar, lite nytt vill man ändå ha, det finns ju faktiskt en hel del traditionella julsånger så man kan ju byta ut ngr iaf.

 

Men nu ska jag iaf sova, sitter jag här längre kommer pepparkakorna ta slut (de står fortfarande på bordet) :)

 

Pepparkaksbak

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback