Tillbaka

Har knappt suttit vid datorn på två veckor nu, det har varit ganska fullt upp här. Mina föräldrar har flyttat, de har köpt en jättefin lägenhet som de har rustat upp. Men de jobbar ju fullt båda två så på slutet var det mycket att göra så förra veckan var jag där ngr kvällar och hjälpte mamma att packa. A hade en massa i skolan förra veckan så jag var mycket själv med barnen på dagarna så fick han vara hemma med dem på kvällarna. Men nu är mor och far på plats iaf. Eftersom det är mycket nu kring jul med julklappar och så så frågade mamma om jag ville flyttstäda åt dem, istället för att ta in en städfirma som gjorde jobbet tyckte hon att de kunde betala mig istället. Och ja, det tackar man ju inte nej till. A fick hjälpa till också eftersom det är svårt att göra allt själv när man ska flytta spis, kyl och frys mm. Dessutom är jag usel på att putsa fönster, jag fattar det inte, hur mycket jag än putsar så är de flammiga iaf. Ja ja, Färdiga blev vi men jag fick hålla på jättesent innan jag blev klar, han var ju tvungen att ta hand om barnen hemma. Men vi behövde ju pengarna till julklappar. Egentligen behöver vi spara de pengarna till nästa månad eftersom A inte får ngt studielån då. Men är det jul så är det, och vi klara oss alltid på ngt sätt.

 

Kände mig inte pigg förra veckan heller egentligen, vilade mest. Hade jätteont i halsen och fick dessutom mölkstockning. Fan, det gör fortfarande ont när Phoebe ska äta men knölen är bort iaf. Men jag vågade mig inte ut och springa förra veckan iaf jag skulle bli sämre så det var nog bra att jag tog det lugnt. Men nu ska jag försöka komma igång igen :)

Vi hade kalas för A som fyllde år på tisdagen, hade både delar av min och hans familj här, så det var lite trångt :) Tre små bebisar som tävlade om vem som kunde skrika mest och Joshua som busade runt och slog sig så han var med och tävlade en stund han också he he men det gick över fort. En trevlig fika hade vi iaf.

 

En rolig grej är iaf att vi ska flytta :) Bara att inse att det börjar bli trångt här nu. Men det blir inte så långt, även denna gång bara två kvarter he he. Åh vad jag längtar! Så nu är inredningsplanerna i full gång :) I love it :) Inredning är ett stort intresse, så nu blir det till att spara ngr kronor så man kan fixa iordning där. Småttingarna får dela rum men vi ska dela av det så det tror jag kommer bli jätte bra, iaf ser bilden jag har i huvudet bra ut :) hoppas bara att det funkar i verkligheten också. Men det mesta brukar ju gå att lösa med lite fantasi.

 

Nu är bara frågan, ska jag sätta mig och plugga eller sova. Behöver göra både och, jag är sen mid min uppgift eftersom jag inte hunnit göra ngt på två veckor, usch det känns inte bra. Satt på Campus igår med Amelie men jag hann inte klart. Hade tänkt fortsätta idag men lilla Phoebe har slagit rekord i vakenhet och har typ inte sovit på hela dagen så det blev inget med läsningen då. Får se om man kan få dem att sova samtidigt imorgon :)

 

Måste föresten bara visa mitt lilla projekt idag. Köpte julblommor för ngr dagar sedan och satte dem idag, men jag är inte riktigt klar så jag visar bara den som är färdigt

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback