Hemma igen

Åkte till stugan i torsdags. Tyvärr fungerade inte det mobila nätet så jag har därför inte kunnat uppdatera. Men nu känns det bra att vara tillbaka här :) En riktigt mysig helg hade vi iaf. Mamma, jag A och barnen åkte ut på torsdag em. Innan hade jag hunnit med en lunch med Amelie vilket var att tag sen sist. Pappa kom sent på kvällen eftersom han kom direkt från tjänsteresan. Dagarna har spenderats i pulkabacken, måste verkligen köpa en ordentlig skiddress. Eftersom man inte är så van vid snö då det sällan blir mer en lite blask på vintern så blir det aldrig av men nu måste jag verkligen. Den här helgen fick jag låna mammas skidkläder, pappas 5 nr förstora kängor och vantar, mammas halsduk och Lill As mössa. Tur att det inte var fler där ha ha. 

 

Ute på isen

 

Jag, A och Lill A på snowracern, trångt...ja men som man så fint säger "finns det hjärterum finns det stjärterum"

 

A leker kast med liten bebis

 

Vid ett åk tryckte jag och pappa ihop oss i en pulka... japp det gick fort... och nepp det var inte mycket pulka kvar efter, men roligt var det :)

 

Väldens sötaste pulkaåkare

 

Ja jag kanske inte behöver tilllägga att jag forfarande, två dagar senare, har riktigt ont i rumpan men det får det vara värt. Annars har vi suttit och myst framför brasan, ätit god mat och självklart tittat på Melodifestivalen. Tyvärr vaknade pappa p söndagen med kräksjukan så efter frukost packade vi in oss i bilen och åkte hem.

 

Nu ska jag passa på att städa lite medans lillprinsen sover.

 

Later


Kommentarer
Postat av: Syrran

Vilken mysig helg! Och ja, en skiddress är bra att ha, men fortfarande efter 10 år i norrland saknar jag ett par riktiga snö-lekar-kängor! :-)

2009-02-23 @ 14:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback