Badhuset

Idag har vi varit på badhuset och stojjat. Eller ja, Lill A har det iaf, vi andra satt mest och blev kalla trots att vi var i den uppvärmda poolen. Ett tag satte vi på baby J en flytväst och i den låg han och flöt omkring och tyvkte det var jätteskoj att plaska med armar och ben allt han kunde! Ha ha lilla sötnosen, han skrattade typ hela tiden. Problemet kom när han ville vända över på mage, det enda som hände var att han svalde massa vatten.

När vi som bäst satt i bebisbassängen uptäckte vi att det flöt omkring bajs i våran del. Tack och lov hade det inte hunnit flyta bort till oss men låt mig få säga så här, den skyldige ungen var inte hård i magen iaf. Snabbt förflyttade vi oss till simskolepoolen istället. Det borde vara krav att ha blöjbadbyxa på alla barn som fortfarande använder blöja inte bara på små bebisar. men jag tror faktiskt inte att det finns i lite större storlekar, men det borde göra det. 

 

Upptäckte till min glädje.... eller kanske inte just då, att jag behöver köpa en ny bikini. Jag har haft tre stycken och har kännt att jag kanske inte egentligen har en riktigt bra anledning till att köpa en ny, även om jag har velat. Men idag på badhuset upptäckta jag att den jag hade på mig var en aning, hm vad ska man säga, see through. Det är vid sådana tillfällen det är praktiskt med småbarn. Jag bar baby J i famnen mellan bassängerna, så var det problemet löst :) Iofs så såg man nog inte så mycket om man inte tittade ordentligt men ändå. En av de andra var dessutom fylld med sand sen Turkiet så nu har jag bara en kvar, yieey!!! 

 

Nu är det snart dags för fredagsmys som vanligt.

 

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback