En rolig kväll

Den här kvällen blev lite annorlunda än vanligt. Skulle gå och fika med min kära vän Amelie efter jobbet. Hon hade sett en byrå på blocket som hon vill köpa. Den finns då i Linköping så hon frågar om jag vill följa med dit och hämta den och så kan vi gå på stan och fika där. Visst det kunde vi ju göra. Hon hämtar mig på jobbet och väl ute en bit på vägen kommer hon på att spolarvätskan är slut. För att se vart vi åker sitter vi båda två som frimärken med ansiktet mot framrutan. Halvägs stannar vi till på en mack och tvättar rutan och motorhuven och fälgarna och registreringsskylten och lite på listerna... vi fick ett knasigt infall.

Väl framme, efter att faktiskt ha hittat rätt direkt, släpar vi ut byrån till bilen. Nästa problem, hur i helsike skulle vi få in byrån i bilen? Tyvärr hade hon inte mätt bilen innan för att kolla att den gick in men efter lite drygt en halvtimmes provande fram och tillbaka får vi in halva i kofferten. Tjejen som hade sålt byrån hade en stor plastbit efter att ha köpt ny säng som vi trädde runt. Eftersom vi inte hade ngt rep att binda fast den med fick vi tag i presentsnöre i guld. Ja efter ett ganska många varv snöre såg hela bakdelen av bilen ut som en jättepresent. Att stanna och fika i Linköping var det ju inte tal om nu så det vara bara att sätta oss i bilen och hoppas på att det skulle hålla hela vägen hem. Amelie bad mig att hålla låda hela vägen så hon slapp se bilder av byrån ramla av och jag gjorde mitt bästa. Stannade och hade lite snöbollskrig med bilen en stund innan vi åkte vidare men det hjälpte inte så mycket.

 

När vi väl var hemma och byrån stod på plats åkte vi till poseidon och åt pizza. Hemma vid kvart över tio. Ja det blev en helkväll.

Nu är det sängen, skulle gå och lägga mig tidigt men det sket sig idag med.

 

Puss och god natt


Kommentarer
Postat av: Amelie

Hahaha, ja det var en intressant och mycket rolig kväll igår.. Hoppas du får en trevligt dag på jobbet nu så här innan ledigheten. Puss & kram på dig min underbara vän.

2009-01-09 @ 07:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback