Jobb och jobb

Ja idag var man tillbaka på jobbet igen då. Två dagar kvar sen är jag ledig igen. Iofs var det roligt idag på jobbet, jag kände mig på bra humör. Det och sen vilka man har omkring sig speladr en stor roll. Var ganska lugnt för min del så jag hade tid att sitta och titta på lite utbildningar. Jag känner mig mer och mer sugen på att börja läsa och ta tag i mitt liv. Tyvärr så funkar det inte så bra just nu. A ska ju börja plugga nu på måndag men jag ska förbereda så mycket som möjligt tills det blir min tur. Sen är det ju det här med att flytta, jag tycker om stan vi bor i, jag har ju ändå vuxit upp här, man känner rill allt och man har vänner och familj. Fast egentligen har jag bara halva min familj här eftersom mina syskon bor i andra städer, men ska vi flytta kommer jag ÄNNU längre ifrån dem.

Ja ja det är iofs inte så mycket att speckulera om nu eftersom det är ett tag kvar men ändå. Och så ska jag ju komma in med men det är ett senare problem. Men jag har ju som kännt inget tålamod och när jag väl har bestämt mig för en sak vill jag helst att det ska ha hänt redan igår så jag får väl träna lite tålamod nu då :) ÅÅH JAG VILL JAG VILL JAG VILL!!!!.... NU

 

Just det, jag skrev för lite sen om att Lill A börjar bli stor. På väg hem från badhuset i lördags berättade han att han och två kompisar hade tittat på porr på datorn hemma hos dem, han visste förstås inte vad det var, men vi sa att han inte fick titta på det. Så härom dagen hade han en annan kompis här. A höll på att fixa med datorn som Lill A ska få och han berättade för sin kompis att han skulle få en egen dator.

- Åh vad bra, säger kompisen, då kan vi titta på visk visk

- Nej, säger Lill A, jag får inte göra det och vet du det var äckligt för det var en kille och visk visk visk.

Jag stod i köket när jag deras konversation. Kunde inte låta bli att le eftersom jag förstod vad de pratade om. Men jag måste få säga att jag är så stolt över Lill A, att han vågar stå på sig och säga ifrån. Får han inte göra en sak, då gör han det inte heller. Det är inte första gången som han säger ifrån. Det är så lätt att man dras med när kompisarna gör saker, men inte han... än iaf. 

 

Ska göra lite nytt te, har en ny favorit, grön havtorn goji. Sen blir det ett avsnitt med The Hills, eller två... eller tre... åh jag har ingen självdiciplin.

 

Nu blev jag riktigt förbannad i tre sekunder när jag klickade bort fel sida och hela inlägget försvann, men det fanns visst kvar, PUH, stackars A för han hade fått ta den skulden annars :)

 

Puss och God natt


Kommentarer
Postat av: Oma

Jaha, och vart tänker ni flytta då?????

Vad ska du läsa???

2009-01-07 @ 23:44:22
URL: http://liewe.blogg
Postat av: Syrran

Åh, han är verkligen fantastiskt! Du får lära mig hur man gör sen när det blir aktuellt! :-)

2009-01-08 @ 20:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback