Nyårsdagen

Idag har varit en riktig slappardag (som många andra, jag vet) men iaf. Fick sovmorgon idag, ända fram till kl 12. Bra start på det nya året :) Ja de andra hade ju ätit frukost innan så för min del blev det brunch när de åt lunch. Våfflor med varma hallon, chokladglass och grädde, föreslog att vi skulle göra det till en tradition och jag fick inga protester direkt. Lagom att inviga våran julklapp, ett dubbelt våffelhjärn. 

Har sedan suttit i soffan hela dagen och haft Gossip girl maraton :D Det var länge sen jag såg på det så nu har jag bara 4 avsnitt kvar så är jag ifatt :) Funderar på att köpa första säsongen men jag väntar lite för att se hur många säsonger det blir. Sex ant the city kom ju i en skokartong med hela serien men jag hade ju köpt säsongerna var för sig och det känns lite onödigt att köpa kartongen bara för att det är snyggare. Kanske, om den går ner i pris lite :) 

 

Blir lite avis på Jenny i GG, jag vet det är bara en serie men ändå. Hon har en sån talang, iofs så får hon inget stöd från sin pappa och det är ju inget jag avundas men att vara så duktig däremot. I det här avsnittet hade hon på sig den omtalade H&M klänningen. Kollade faktiskt på den men kom fram till att den såg mer ut som ett linne än en klänning så jag skippade den. Känner mig inte så bekväm i SÅÅ korta klänningar. Jag har ändå två barn! 

 

Åh vad jag längtar tills jag har min symaskin!!! Jag vet, jag tjatar om den men jag längtar verkligen. 

 

Nu sitter jag iaf med ett glas vin och lite ost. Här är det inga tebaljor på kvällarna längre, jag har semester :) he he, och mamma, det är ingen fara jag tar bara ett glas :p 

 

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback