Hemma igen

Tjockis hela helgen, tyvärr är det ett passande namn eftersom det inte känns som vi gjort så mycket annat än ätit :p När jag har varit ledig och inte gjort så mycket har jag ju heller inte blivit så hungrig. Men där ute äter man ju vare sig man är hungrig eller ej, ja ja. Vi har haft det jätte mysigt iaf, tyvärr var ju inte vädret riktigt vad vi hoppats på men när är det det???? Hallo vi bor ju trits allt i Sverige, avundas syrran och sambo som sticker till Madeira imorgon... snälla ta mig med!!!!!!!!!! Usch min sista semestervecka nu, sen är det tillbaka på jobbet som gäller.

Men men nu ska jag inte deppa för det, Helgen var som sagt bra, vi började med att köra ut Joshua till mormor och morfar, jag vågade faktiskt inte ta med honom till alla klippor eftersom han är en liten vilde, det skulle ha varit koppel och flytväst på honom hela helgen annars och jag tror inte han hade gillat det he he. Men han har det så bra i stugan också så jag tror inte han brydde sig så mycket.

När man kommer till bryggan brukar man få bli hämtad av en båt som ägs av ön, visserligen går inte den första officiella turen förrän vid fem på fredags em men har man tur så är fogden där tidigare och då brukar han kunna komma innan dess med, men det var han ju så klart inte så det var det ju bara att packa roddbåten och ro ut. Visst det har vi gjort många gånger men.... Just den här gången var läget lite annorlunda. På bryggan stod två "sportfånar" med en motorbåt och väntade på ngr och syrrans sambo tyckte det milt sagt kändes lite... tja hur ska jag uttrycka det... retligt att packa en roddbåt och låta en gravid tjej ro  :D Han har typ aldrig rott förrut men det visste ju inte jag, men min tanke var ju att vi kunde turas om lite eftersom det blåste en hel del men efter att vi kommit en bit ville han ta över och det blev lite sick sack och runt ngt extra varv men vi kom fram och det var väl det viktigaste :)
Ja sen har vi som sagt ätit och spelat spel mest, idag kom ju solen som först så då blev det lite sol och bad (bad för Alexander och sol för oss andra) innan det var dags att åka hem igen.



Det var en hel del vatten att tömma innan vi kunde börja packa i :) men Salle var jätte duktig.

Jag var riktigt dålig på att ta kort den här helgen så jag får lägga upp ngr fler när jag får syrrans bilder, tyvärr blir ju inte det förrän om en vecka när de är hemma igen. Man får säga vad man vill om stället, det kanske börjar bli lite nedgånget och en del rustning skulle behövas men det är trots allt otroligt vackert därute!!


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback