Torsdag kväll


Hade sån tur när jag skulle hem från jobbet igår, jobbade ju till sex så jag ville hem så fort som möjligt eftersom de skulle komma och hämta vagnen plus att jag och syrran hade bestämt dejt. Lyckades ta mig hem, med buss, på 20 min!! Det är nog rekord. Så nu är vagnen såld och hämtad :) skönt att det gick så smidigt, vi slapp ju ta kort och lägga ut den på blocket så det var ett moment mindre att göra.

Fixade till mig lite snabbt och mötte upp syrran så gick vi till Asti. Det var riktigt mysigt. Satt och pratade så mycket så servitrisen hann komma flera gånger och frågade om vi ville beställa men vi hade ju knappt hunnit titta på menyn än ha ha. Ja, jag visste ju på ett ungefär vad jag ville ha, hade sett fram mot en riktig köttbit hela dagen... "kött för fan"... :)






De hade inte så mycket efterrätter som kändes intressanta så vi tog varsin tryffel. Ok bortsett från att bilden blev väldigt suddig men när hon kom in med dem så såg jag den knappt. Den var i liiite minsta laget enligt mig, och physalisen var också liten.



Beställde en kopp te till och fick ett glas :D det var nog första gången, annars får man en liten pluttig kopp. Men med världens största tepåse!!! Den var ju nästan lika stor som glaset! Bad att få lite mjölk till och hon kom in med ett liiitet glas med liiite mjölk i, Syrran och jag bara tittade på varandra och började asgarva. Bad att få lite till och fick liiite till, så det var snålt med mjölk på det här stället, men jag kände inte för att gå fram en tredje gång, hade jag varit onykter hade jag bett att få hela paketet men det var jag ju inte så det fick vara.

Bara för att kvällen inte skulle vara för bra, kom jag hem och upptäckte att jag inte kom in genom porten... jippie :p Gick hem till mamma pch pappa och hämtade extra nyckeln för att se om det var min det hade hänt ngt med, men den funkade inte heller. Inte till källardörren heller. Som tur var kom det en kille efter ett tag som skulle ut, så då vi kom in. Messade till A och sa att nyckeln inte funkade fick den smarta frågan om jag hade skakat lite på dörren ha ha, ja nyckeln går säkert in om jag gör det! :p  Ibland undrar man om killar tror att vi tjejer är dumma eller om det är de som är, hm. Ja ja. Annars var det en väldans trevlig kväll, det får vi göra om snart syrran :)



Puss

Kommentarer
Postat av: Syrran

Absolut! :-)

2009-08-01 @ 11:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback