Skitunge

Usch den här dagen började inget bra alls! Jag blir irriterad på A som inte kan vänta två minuter till när han ska gå till skolan så Lill A kan följa med honom eftersom de ändå ska åt samma håll. Lill A tar världens tid på sig så jag blir irriterad på honom med. Han ska först sitta på toaletten i en kvart, det tar en halvtimme för honom att ta på sig kläder, 20 minuter att äta lite flingor och mjölk, tvätta munnen och borsta tänder i 10 minuter (bör tilläggas att han ej borstar mer än 30 sekunder, utan står och grimarserar i spegeln den tiden). Jag ska bara torka håret lite snabbt innan vi går och under tiden frågar Lill A om han får gå själv till skolan. Jag säger att han får vänta med att prata eftersom jag inte hör vad han säger när hårtorken är igång. Det tolkar han som ett JA. Med andra ord har han traskat iväg till skolan själv innan jag hinner upptäcka det. Han brukar alltid gå ut och vänta utanför så därför märkte jag det inte direkt. Men när jag inte ser honom utanför är det bara att slänga på Baby J overallen och en mössa, tar honom på armen och springer upp till skolan. I parken ser jag Lill A leker med en kompis. Man blir ju arg sammtidigt som man blir lättad, han skulle ju lika gärna ha blivit sur eller ledsen och gått ngn annanstans. Men han fick nog lite dåligt sammvete ändå så han gör nog inte om det. Han får ju inte gå själv än även om det inte är långt så är det ganska traffikerat den här tiden. Han fick gå själv en morgon när jag och Baby J var sjuka men det var ju bara då. Ja ja det gick ju bra iaf. 

 

Kram


Kommentarer
Postat av: Syrran

Han är lite lurig den lilla filuren! Gör lite som han vill, snart cyklar han väl med en plastpåse på huvudet också! ;-) :-D

2009-03-02 @ 14:09:34
Postat av: Jag

Ha ha jadu, förhoppningsvis är han lite smartare än sin mor :)

2009-03-02 @ 22:12:39
URL: http://liewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback