Sova???

Ja att man får sova när man har småbarn är inte så kännt. Visserligen har jag hjälpt till lite själv  inatt men men.  Barnen var en stund hos mamma och pappa igårkväll så A och jag fick göra iordning här hemma. Vi har möblerat om i vardagsrummet men eftersom man aldrig får hålla på i lugn och ro så har det varit en enda röra så tillslut så tröttnade jag och skickade iväg barnen så vi kunde jobba ifred. De hade det jätte bra där och åt pannkakor och mysde. Tyvärr så verkar det som Baby J inte kan äta pannkakor. Nu är det tredje gången och han får magknip och sover jätte oroligt. Han ha sovit men han har gnällt massor och kastat sig omkring i sängen, stackarn.
Men som sagt så är det inte bara han som sovit konstigt inatt. Först drömde jag om en massa spindlar ((HATAR spindlar) så då vaknade jag och kunde inte somna om på en kvart eftersom jag bara såg en massa snuskiga spindlar varje gång jag blundade.
Sen drömde jag att jag fiskade (?!) och när jag skulle ta av fisken från kroken och knäcka nacken på den så höll jag på att tappa den mellan fötterna. Därför tar jag ett ordentligt tag om nacken och nyper till, tyvärr så innebär det i verkligheten att jag har tagit ett ordentligt tag på insidan av mitt eget lår och nyper till allt jag kan, jag vaknar alltså av att jag skriker till och nyper mig själv. Jaha då tar det ytterligare en kvart innan jag kan somna om eftersom jag fick så förbannat ont, jag är visst ganska stark he he.
Sen vaknade Baby J kl 5!!! God morgon....

Eftersom A skulle ta inskolningen idag så skulle jag få njuta av en fm i lugn och ro för mig själv. Jag hade precis bakat scones och tänkte sjunka ner med dem i fåtöljen framför tvn. Men nu ringde A och hade fått lämna baby J så nu vil han ha sällskap. Jaha.... ja det får bli frukost på stan istället så nu får  jag väl skynda mig på.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback