Middag

Sitter nästan och somnar här i soffan. Kom hem precis från en middag med John och Sara. Vi hade först tänkt att gå till Mitropa, en Tjeckisk restaurang som de brukar gå till som ligger nära där vi bor. Inget fancy men det ska vara god mat till bra priser. Men när vi kommer dit upptäcker vi att de har en Tjeckisk helg.... vilket låter lite konstigt men det innebär att de BARA har typisk Tjeckiska mat, de har lite annat också i vanliga fall. Så det blir en favorit i repris. Sist vi var ute med dem och åt fanns det inget på menyn som vi var så sugna på så vi satt och disskuterade om vi skulle gå eller stanna, men vi stannade kvar sen iaf. I vilket fall som helst, den här gången drack vi upp våran dricka och gick vidare. Vi hamnade istället på Olai puben. Det var faktiskt helt ok, det är lite annat nu sen de gjorde om och fick nya ägare, förut var det ju ett riktigt sunkhak. Men jag åt hummersoppa till förrätt och Plankstek till varmrätt, har fortfarande mitt köttsug kvar, sorry brorsan ;) Jag får väl ändå säga att servicen var sådär, det var bara vi som åt, de andra där var färdiga med sin mat men ändå fick vi påminna om dricka och A fick inte riktigt vad han hade beställt  första gången så när hans mat kom in sen hade ju vi ätit färdigt, men men annars var det helt ok. På vägen hem gick vi förbi och tog en glass på Donken. 

 

Tyvärr är det ju ett sånt skitväder ute och mina stövlar håller inte riktigt tätt så jag var ju så klart dyngsur om fötterna när jag kom hem. Jag hade verklien ingen känsel alls i tårna så jag var tvungen att sätta mig på badkaret och värma fötterna med varmvatten. Och sen på med ett par tjocka sockar, så nu är jag nästan varm igen. 

 

 

Däremot  är jag som sagt riktigt trött så nu är det sängen... om jag inte somnar ngnstans på vägen he he.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback