Grattis syster

I helgen firade vi min systers födelsedag. Vi bjöd med henne på en kryssning med spa inriktining. Vi åkte med Birka den här gången och snacka om skillnad mot Viking Line. Den här båten var jätte fin och det var inte alls samma fylleresa som det är med många andra båtar. Det var mest pensionärer och barnfamiljer. En full finne som stötte på Brorsans sambo i hissen men annars var det lugnt :) 

 

 

Vi hade bestämt med Peter att han skulle sitta med Anna i baren på Hilton, så när de satt där ute så kom vi tågande allihop, SURPRISE!! Hon blev glad men inte så förvånad, hon hade sina aningar men vad det var hon skulle få kunde hon inte gissa iaf he he.Så vi satt alla på deras uteservering först och tog en drink innan vi gick till båten. Vi gick först till respektive hytt, Anna och Peter fick en egen tvåmanna hytt och vi andra delade men det gick bra. Sen gick vi upp till deras hytt och sjöng och hade med oss champagne, jordgubbar och choklad, mums.

 

 

Efter en rolig stund i hytten var det dags för middag. Konongod mat, tyvärr blir jag mätt alldeles för fort numera men lyckades iaf få i mig lite. Pilgrimsmusslor med vit chokladmousse (intressant kombo men god), oxfilé och chokladbit. 

 

Vacker utsikt från båten, tyvärr drog det från fönstret.

 

Dans och drinkar (alkoholfria drinkar och cola för min del) efter det. 

Morgonen efter gick vi upp ganska tidigt och åt frukost. Den här dagen var det spa som stod på schemat. Anna fick sin "Choklad från topp till tå" behandling medans vi andra shoppade tax free och var med på frågesport med alla andra pensionärer ha ha. Sen hade vi spa avdelnignen nästan för oss själva. De har ju två stycken avdelningar, en som alla kan vara i med stor pool och solstolar och den lite mindre som vi hade, men den skulle då vara lite lyxigare. Och det kändes bra lyxigt också. Det var ju som tur var kanonväder också. Man fick handduk, tofflor och badrock. Poolen var nästan framme i fören så vi såg ju hela tiden vart vi åkte

 

Och visst blev jag snygg ha ha

 

Sen satt vi och bubblade i två timmar, bastade lite och drack gott. Det var såå underbart så det går knappt att beskriva. Sånt borde man verkligen unna sig oftare!! Det var så härligt!!

 

 

Utsikten från tjejbastun.

 

Jaa det var den resan. Skulle vara kul att göra ngt liknande igen tillsammans. 

Puss


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja det var verkligen härligt! Och maten var jättegod och sällskapet mycket trevligt! Om än lite sömnigt... ;-) Tack så mycket för en kanonpresent! :-)



Ps. Jag är nog ganska svår att överraska numera, Peter klagar också på det! ;-) Men jag gillar det så sluta inte! :-)

2009-05-27 @ 22:01:34
Postat av: Brorsans sambo

Ja det var mycket trevligt måste jag säga! Jag har då inte varit på kryssning sen jag var skolpolis (haha) men det kanske kan bli en gång till innnan året är slut :) TACK för en kul resa!!

2009-05-29 @ 18:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback