Helgen som var

Håller på att avsluta min första inlämningsuppgift. Vill påbörja nästa imorgon då Amelie och jag ska ha våran pluggdate igen :)

 

I lördags var vi på lilla Tyra myras dop. Det var jättefint och allt gick bra. Hon protesterade lite när prästen hälde vatten på hennes söta lilla huvud men det skulle nog en annan också göra om man blev väckt på det sättet! :) Hon sussade ju så sött innan det, taskigt!

Min fina svägerska hade bakat en massa goda kakor som vi mumsade på efteråt. De som kunde drack rosa bubbel men jag fick nöja mig med alkoholfritt, man vill ju inte att lilla Phoebe ska bli lullig :) Alexander blev så glad att få träffa sina sysslingar, han pratade om det i flera veckor innan.

 

A blev tyvärr lite dålig kvällen innan så han stannade hemma. Så jag, Alexander och Phoebe åkte tåg upp och Joshua åkte med mormor och morfar. Lite trassel eftersom tågbiljetterna numera är personliga. det var ju bara Alexanders som var rätt men konduktören sa att det får väl gå den här gången då... puh. Eftersom Phoebe sov när vi åkte så fick hon resa i pyjamasen så fick hon byta om när hon vaknade men eftersom hon hette Joshua så fick hon åka hela resan i pyjamasen. Den var ju iaf blå så jag tänkte att om konduktören tittade på namnet så stämde ju det iaf och förhoppningsvis så tittade hon inte på personnr, ha ha vad knäpp man är ibland men jag vågade inte chansa.

 

Syrran och Peter följde med till oss efter så vi har umgåtts i helgen, de åkte hem idag :( Men det är ju snart jul och då kommer de ju igen :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback