Det blev en flicka!!!! :)

Japp dagarna har gått sen sist jag satt här och skrev. I lördagsmorse ringde jag till förlossningen eftersom jag hade lite frågor, det hade ju varit likadant sen i torsdags så jag ville prata med dem om det kunde vara slemproppen som gått. Men det brukar ju egentligen inte vara ngt tecken på att det är på g men de sa att jag skulle komma in iaf. Hade ingen lust med det egentligen för det kändes som jag skulle få samma svar som i torsdags och så skulle vi få åka hem efter två timmar. Men riktigt så blev det ju inte. Barnmorskan som vi träffade när vi kom konstaterade direkt att det var vattnet och att jag skulle bli inskriven och kvar där. Jahopp, då var det bara att ringa mamma och berätta att det blev ingen Stockholmsresa för hennes del. Men hon hade redan ställt in sig på det  så det var lugnt. Men medans vi väntade och väntade på att ngt skulle hända blev man ju bara trött och seg. Vi gick och åt lite lunch medan de städade ett rum åt oss. Bakad potatis :) fick det bli och det var gott!! Kom till rummet och försökte sova lite, men det var svårt, men lite vila blev det ju iaf. Men ju längre jag låg där och väntade desto segare blev jag. Jag kände verkligen inte för att föda barn!! Hade lust att fråga om jag inte kunde få komma tillbaka dagen efter men det gick ju inte.

Roade oss med kameran för att få tiden att gå.





Passade på att ta ett par sista bilder på magen. Usch vad vi har varit dåliga på det.


Halv sex fick jag iaf dropp för att det skulle sätta igång.



Snygging nr 1 ha ha.

Vid åtta böörjade jag känna av värkarna, vid nio blev de starkare och sen gick det undan. Kl 22.05 kom krystvärkarna oc 22.09 var hon ute, två krystningar och sen var det klart. Ser A med världens leende som frågar om jag vill veta vad det blev... ehhh ja!!!! Men jag såg det nästan på honom, jag kunde knappt fatta att det var sant! Var tvungen att kolla efter för säkerhets skull att det inte fanns ngn snopp där, men det gjorde det inte :)  

Barnmorskan och undersköterskan var helt underbara. Hann ju i stort sett bara hälsa på dem som hastigast innan det var dags eftersom de började straxt innan. Så allt gick jätte bra.



Lilla Phoebe ngr minuter gammal. 




Kommentarer
Postat av: alex

Grattis gumman hon ser alldeles underbar ut

2009-10-01 @ 19:16:17
Postat av: Jag

Tack! Det är hon också :)

2009-10-01 @ 23:31:29
URL: http://liewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback