Helg del 2

Ja på lördagen var alltså den stora dagen. Gick upp tidigt för jag tänkte att jag skulle hinna med allt jag skulle göra utan att stressa. Men, tja ni kan ju gissa hur det gick... :) Dusch, frukost, smink, nagellackning på tårna (händerna fick sitt på en bänk utanför kyrkan) och frisyr och så, ca 40 minuter senare än vad vi tänkt oss kom vi iväg. Men fina var vi :)

 

Syrran och jag skulle ju öva en timme innan med kantorn och vi hade ju bara sjungit ihop en gång innan så det var lite nervöst över hur det skulle gå nu när det var dags. Trodde jag kunde sången eftersom jag inte haft ngn annan låt i huvudet de senaste tre månaderna men som sagt det var ju våran bror så det blev lite känsligt. Men det gick iaf hyfsat och folk kom fram efter och sa att det var bra.

 

Världens sötast ringbärare

 

Åh de var så fina när de kom in. Först kom min bror och Alexander som var ringbärare och sen kom Pia och henes pappa. Vigseln gick ganska snabbt och båda svarade "ja" :)

 

Sen åkte nästan hela gänget med en gammal buss som de hade hyrt till festplatsen som var Pias pappas land. Där blev vi emottagna av en kille som spelade säckpipa. Det var häftigt, jag älskar verkligen säckpipa!! Jag ville lära mig att spela det när jag var yngre, och så ville jag gifta mig med en skotte bara för att jag tyckte de såg så fina ut i kilt.

 

 

Pic nic med lax och chevreostpaj *mums* det smakade extra gott för då var vi ganska hungriga.

 

 

Istället för tårta hade de cup cakes, det såg också tjusigt ut.

 

 

Ja, sen var det dans och kvällen gick. A drack ngr öl och sen dansade t o m han :) Själv älskar jag ju att dansa så det är väldigt trevligt när han är på det humöret... vilket inte är ofta!!!!!

Eftersom de hade lite skottska influenser så gick vi ner till bodegan sent på kvällen och alla hade ljus i händerna och de sa sina löften till varandra, det var jätte fint!!!

 

Sammanfattningsvis så var det ett väldigt fint bröllop och en rolig fest efteråt, tyvärr kör man ju bara på halvfart numera men det var roligt iaf.

 

.... kan inte fatta att min bror är GIFT!!!!!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback