Hjälp!!

Hittills har jag varit ganska lugn inför det stora steg jag tagit till att jag ska läsa upp matten. Men idag fick jag ett rejält bakslag! Fram tills nu har jag tänkt att jag är mer mogen nu och förhoppningsvis kanske jag tänker annorlunda. Så idag när Alexander kom hem med sin matteläxa stötte jag på ett problem. Inte det att talet var svårt men jag kom bara på ett sätt att lösa det på men det var svårt att förklara det för honom. Men jag kom inte på ngn annan lösning och efter att ha hållit på en stund så var det bara att erkänna mitt nederlag och ta med sonen och boken och gå hem till pappa/morfar som fick hjälpa honom istället. Och det var ju hur enkelt som helst men jag fick bara inte till det hemma. (Jag får skylla på att jag hade huvudvärk, var trött och bara allmänt irriterad) Det roliga är att när vi satt hemma så började Alexander så som pappa visade honom, men jag sa att han inte skulle göra så. Så med andra ord är min 8- årige son smartare än mig! Han var ju iaf inne på rätt spår.

Imorgon är det läsläxa oxh veckans ord som gäller... jag får väl hoppas jag klarar av det iaf ha ha.

 

Puss


Kommentarer
Postat av: Amelie

Kära vän vad söt du är... Det kommer att gå galant känner jag på mig :-) Tack för idag.. Kram kram

2009-09-15 @ 22:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback