Vila... ja tack

Fy vad jag är trött. Det har varit grejer att göra varenda dag den här veckan. I måndags var dagis stängt så då var Joshua hemma och lekte rövare, i går var As familj här på kvällen och firade mig och Alexander som har fyllt år (Salle fyllde ju i sommras men det har inte blivit av förän nu) och det tog en hel dag att förbereda allt. Och idag så var jag först hos barnmorskan, sen på komvux och sen på badhuset. Jag behöver få vila lite nu!!!! Men imorgon ska jag upp tidigt och jobba hela dagen, som tur är ska vi hämta den nya barnvagnen efter det så då har jag ngt att se fram emot :)

 

Idag var jag ju som sagt på MVC. Det visade sig att min barnmorska hade rört till det lite sist och bebisen var inte alls fixerad som hon sa då utan den är fortfarande rörlig... suck. Kurvan hade sjunkit, vilket jag visst att den skulle göra, så ett nytt usg ska göras på måndag. Det var likadant med de andra två så jag är inte speciellt orolig men det känns bra att kolla upp det iaf. Hon tog ett nytt blodstatus så får vi se hur jag ligger i värde. Ville ju veta vad jag hade för Hb men det får jag vänta lite med. Jag kände mig jätte duktig när jag berättade allt jag har gjort för att försöka höja det men hon sa bara att jag skulle äta mera sallad!!!!! Tack för den uppmuntran liksom, då blev jag förbannad men lyckades iaf behärska mig. Som sagt, mitt humör skiftar VÄLDIGT just nu.

Sen tog jag en promenad hem, Nina och Melvin hade tiden efter mig så jag väntade kvar så gjorde vi sällskap :)

 

Sen hade jag ju som sagt en tid med studievägledaren på komvux. Tänkte läsa upp lite matte nu när jag är hemma men det slutade med att jag ska läsa religon också. Måste försöka höja mitt snitt så jag kan komma in på det jag vill, och jag vill verkligen börja läsa vartefter. Usch, jag vägrar låta mina barn bli som mig, de ska göra det ordentligt från början. Inte för att de kanske lär sig av mina misstag, herre gud, det är knappt att jag själv gör det, men jag tänker försöka iaf.

 

Nu måsta jag pyssla lite här hemma om jag ska kunna få ngn ro att gå och sova sen.

Puss och god natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback