Helg

Idag hade vi körövning hela dagen. Det gick bra, det ger mycket när man kör intensivt men om det är jobbigt också. Men eftersom jag inte vet om jag kommer att orka med tisdagkvällarna när vi vanligtvis har rep. så kom den här dagen alldeles lagom nu. Mamma skulle ha varit med också men eftersom A är sjuk så var hon hemma med barnen istället.

 

Igår var jag och barnen i Söderköping på Medeltidsdagarna. Var kul att komma iväg och göra ngt. Barnen fick göra pengapungar, skriva med fjäder, rida mm. Sen kom vi precis lagom när tournespelet skulle börja så det såg vi också på.

 

Resultatet blev ett hjärta och "Alexander", det var svårt men det blev jätte fint :)

 

 

Det var lite spännande det här, de goda tävlade mot de onda. Synd bara att den gode kungen stod och läste direkt från ett manus, men han kanske hade blivit insatt i sista stund, men det tog ju bort känsan lite. De onda riddarna gick runt bland publiken och försökte skrämmas lite, jag tror jag blev mer rädd en barnen ha ha. Salle tyckte det var spännande medan Joshua inte brydde sig ngt närmare, men det är klart, han är kanske lite för liten, men han kunde ju tycka att de var lite läskiga iaf. Men nej, det var bara jag :)

 

Utanför tournespelet kunde man prova på samma sak som riddarna gjorde. Visserligen hade han ju fått rida en gång men det var ju lite häftigare att få prova lansen, även om det var en plutthäst ha ha :)

 

Runt stånden kände vi en god doft hitta våra näsor och efter lite letande hittade vi ståndet med brända mandlar... *mums* Salles och mina favoriter :)

 

Vi hade en jätte mysig dag :) Men vi var bra trötta när vi kom hem. Vi hade ju gått i flera timmar men inte en enda gång var det ngn som klagade. T o m Joshua var nöjd i vagnen.

 

Puss

 


Kommentarer
Postat av: Oma

Det var väl en mysig dag ni hade! Framför allt för Salle, tror jag.

Kram

2009-09-14 @ 21:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback