Vänta och vänta...

Men den som väntar på ngt gott.... säger man ju :) Så idag var jag hos barnmorskan på morgonen. Och självklart kommer det en kille och sätter sig bredvid mig på bussen som stinker öronvax, det bara osar!!! Jag fattar inte hur folk kan vara så ofräscha, allvarligt känner de inte själva hur de luktar????

 

Iaf, så var det skönt att komma dit och se att allt var bra, bebisen var så lugn inatt så vi började bli lite oroliga men den sov visst bara väldigt djupt :) i vanliga fall brukar det var håll i gång på natten men ingenting inatt. Men barnmorskan tog en ctg kurva och allt var bra. Mötte upp A som slutade skolan och vi gjorde sällskap hem, där Camilla, Madde och lille Erik väntade. Åt lite och bakade kladdkaka, det börjar nästan bli standard när vi ses :) smarrigt!!

 

Men på vägen hem hände det ngt, det kändes nästan som jag kissade på mig fast jag inte gjorde det. Så hela em hade jag en del sammandragningar och det kändes som det började läcka fostervatten. Så kvällen spenderades uppe på förlossningen... men ingen bebis än :( De kunde inte rigtigt komma fram till om det var vatten eller inte så efter lite kontroller så fick vi åka hem igen. Eller ja, vi tog en rask promenad hem ihopp om att få vänd om igen när vi kom hem he he. Men sen har det varit ganska lugnt. Jag tror ju inte den kommer komma innan nästa vecka iaf. Men nu när det börjar närma sig börjar man ändå känna att den gärna får stanna kvar där inne lite till, det är ganska mysigt ändå med magen :) samtidigt som jag är sååå trött på den, eftersom den är i vägen för det mesta. Men men.

 

 

Så såg det ut :) Nästa gång vi kommer dit hoppas jag det är en bebis som vill komma ut :)

 

God natt alla


Kommentarer
Postat av: Syrran

Oj oj! :-o Lite till får du hålla in iaf! :-)

2009-09-25 @ 00:17:31
Postat av: Jag

Ja, jag ska försöka.... not! Nu vankas långpromenad :)

2009-09-25 @ 08:23:26
URL: http://liewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback