Bröllop

Så var det dags för bröllopet i lördags. Vi vaknar vid 8 och går ner och äter frukost. Eftersom det bara var en av oss som kom ihåg att ta med någt annat att ta på sig så gick jag och syrran ner i kläderna som vi hade dagen innan (och kände oss lite överdrivet uppklädda för frukost) den fjärde gick ner i nattlinnet :)

 

Åt lite snabb för att sedan gå upp till rummet och börja göra oss iordning. Blev lite smått kaotiskt när frisören som skulle fixa mitt och de andra tärnonas hår inte döck upp. Efter lite telefonsamtal fickvi veta att hon hade åkt på semester dagen innan....!!!!!!!! Jahopp?! Så många frisörer känner man ju inte direkt men kom på att As kusin (som jag träffat ett par gånger bara) är frisör. Ringer svärmor och får nummret (och se hur det gick med barnen, och det gick bra :) ) När hon väl kommer på vem jag är så lovar hon att komma om 20 min :D Puh, dagen räddad!

 

Målet var att var färdiga kl ett, alltså en timme innan vigseln ska börja... kl kvart i tre går vi från hotellet... :s men den som väntar på ngt gott som man brukar säga ha ha. Känns lite pirrigt... lite smått nervös för min dikt som jag dessutom ska läsa på engelska, men det gick ganska bra ändå. Hade lite svårt att försöka le och hålla tårarna tillbaka men det var jag ju knappast ensam om :) Men vigseln var fin och min syster otroligt vacker!! Hennes man var också så stilig och Alexander gjorde sitt jobb som ringbärare med bravur. Han stod så fint och stilla hela vigseln bredvid marskalkarna och såg så glad ut.

 

 

Diktläsning

 

Utanför kyrkan

 

Min frisyr

 

Efter vigseln var det dags för fotografering utanför Rådhuset, vi skulle egentligen vara inne i trappan men eftersom det blev försenat så var killen med nyckeln tvungen att gå så det fick bli utanför istället.

 

 

 

Häst och vagn

 

 

 

Under tiden de åkte iväg för att fotograferas åkte alla gästerna med "gamla ettan". Resan blev dock kortare än tänkt efter ett litet missförstånd om tiden, men det blev en tur iaf.

 

Brudskålen i Carl Johans park

 

 

 

Festen hölls i Bankpalatset. Trerätters med underbart god mat!! Mitt tal gick bra, var lite nervös innan och det kändes lite darrigt men det var inte många ögon torra och det blev lite skratt emellanåt så det kändes bra. Fick chansen att ge igen lite, he he, men också för att berätta vilken fantastisk syster jag har :) Det var många som kom fram och berömde mig efteråt och det blev jag väldigt glad för :D

 

 

Festen var hellyckad och alla hade verkligen jätteroligt! Kl elva gick vi ut till strömmen där det var fyrverkerier, bl.a A ♡ P, det var jättefint.

Sen var det dans och fest.

 

Brudvalsen

 

Kvällen avslutades med en drink på Grand för några av oss.

 


Kommentarer
Postat av: Oma

Ja, det var ett riktigt sagobröllop! När kommer nästa?

2010-08-04 @ 15:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback