London dag 1

Är jätterädd för att försova mig så för säkerhets skull har jag satt larmet ngr extra gånger plus att Amelie och jag ska ringa vid kl 6. Blir hämtad av Amelies pappa erbjudit sig att skjutsa oss till flyget. Vaknar innan klockan ringer och drar mig i två minuter tills jag kommer på att jag faktiskt ska till London idag!!! Står i duschen två sekunder senare.

 

Flygresan går bra, hinner dock inte med den lugnande whiskeyn innan men Amelie är snäll och håller mig i handen. Kommer till hotellet för att checka in och får veta att det är en vattenläcka i vårat rum och att de har fullt... får dock en lägenhet istället som ska vara dyrare men som de inte hyr ut i vanliga fall. Att den är dyrare har jag svårt att förstå men att de inte hyr ut den är en annan sak. Den kändes så ofräsh!! Ville inte ens ta av oss skorna där inne, men lakanen var rena iaf och det var huvudsaken. Var dock lite nervösa för hur rummet skulle vara men tack och lov så visade sig vara jättefint, nyrenoverat och fräsht. Började på Marc Jacobs och inhandlade bla ett paraply (i regnets stad) men de hade inte allt de hade på hemsidan tyvärr, men det blev en del iaf.

 

 

Gick sen därefter till Hilton och drack afternoon tea. Shit vilken grej! först snittar och sen ett trevåningsfat med scones, cup cakes och choklad.

 

 

 

Översta fatet är också av choklad. Orkade naturligtvis inte äta upp allt hur gott det är var så två cup cakes och shokladen fick följa med hem i en dogybag :)

 

Därefter gick vi till Bond street och tittade i alla fina affärer. Och när vi kom fram till Luis Vuitton trodde jag på allvar att jag hade dött och kommit till himmelen! Det var bland det vackraste jag någonsin sett!!!!

 

 

Harrods blev nästa stopp.

 

 

Där inne hittade vi också en MASSA fina saker!!! Så klart ;) Sen åkte vi till hotellet. Den kvällen gick vi till en pub runt hörnet. Var lite trötta så det blev en lugn kväll. Var ju fortfarande mätta efter eftermiddagen så det blev bara lite vin :)


Kommentarer
Postat av: Oma

Dricker du whisky???!!!!

2010-08-12 @ 00:58:10
Postat av: Jag

Inte i vanliga fall... men som bedövningsmedel :)

2010-08-12 @ 10:52:16
Postat av: Syrran

För det ändamålet funkar skumpa lika bra! ;-)

2010-08-12 @ 12:42:55
Postat av: Oma

Visste inte att du var så flygrädd????

2010-08-12 @ 23:14:37
Postat av: Jag

Planen var en whisky innan och skumpa på planet :)Då tyckte jag att jag hade garderat mig :) Men det blev inget av det, men som sagt, det gick ganska bra ändå...

2010-08-14 @ 12:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback