London dag 4

På lördagen promenerade vi till Notting Hill. Det är den största marknadsdagen på Portobello road. Gick omkring i stånden och även om det är ngt helt annat där så kan jag inte låta bli att få lite karnevalskänsla. Det känns mest som skräp även om det inte är det, men handla i stånd... nää, det är inget för mig. De har en känd vintageaffär där med en massa märkesgrejer, men när man kom in så stack doften av begagnat och rökelse i näsan. Provade ett par skor från Jimmy Choo men de var för stora. Men jag har svårt för begagnat, jag vet, det är jätte inne nu att köpa vintagegrejer men ... nää, inte för min del. Jag vill ha rent och fräsht!

 

 

De har så mycket fina hus här, vi gick omkring båda två och bara njöt och tittade ut vilka hus vi skulle vilja bo i :)

 

 

 

Var ju såklart tvugna att gå förbi "The travel bookshop" :)

 

Och de här var vi också tvugna att köpa ;)

 

 

När stånden började tunnas ut tog vi bussen in till varuhusen, Harrods, Harvey Nichols och Selfridges för att köpa väskorna vi hade tittat ut :) Vi fick leta lite efter rätt färg men tillslut så hittade vi dem och gick glada därifrån :)

 

På kvällen såg vi musikalen Legally blond och den var faktiskt riktigt bra! Var lite skeptisk till den men samtidigt så nyfiken men jag är glad att vi såg den. Funderade på Dirty dancing först men valde den andra till slut.

 

 

Efter musikalen var klockan ganska mycket så det blev Mc Donalds till middag sista kvällen. Amelie hade kollat upp en klubb som hon ville gå till så efter lite letande (ha ha) så hittade vi den. Men den låg ganska långt bort så det var lite att åka och det var problem med tunnelbanan innan men tillslut kom vi fram. Som tjejer fick vi gå direkt in men många killar fick gå igenom en säkerhetskontroll :) Därinne var det jättestort, flera dansgolv och em massa olika barer och gångar. Det var 4000 personer där!

 

 

Det var en kul kväll, pratade med lite olika folk. En kille ville bjuda med mig på en resa till Dubai så jag fick hans kort och så skulle jag maila min adress så skulle han skicka biljetten ha ha :)

 

Runt kl 6 började vi leta efter en tunnelbana som var öppen eller ngn buss men hittade ingen. Gick förbi en Mc Donalds som var öppen :) det var gott då kan jag lova!

 

 

Kvart i åtta på morgonen kom vi till hotellet sov i två timmar och sen upp och packa, vi skulle ju checka ut kl 12...


Kommentarer
Postat av: Oma

AJAJAJ! Luktar vit slavhandel....

2010-08-15 @ 23:20:31
Postat av: Jag

Ja, det är väl klart du tror... :p

2010-08-17 @ 23:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback