Tisdag

Den här dagen började inte bra! Eftersom jag var tvungen att vara i tid till jobbet imorse så gick jag upp tidigare än vad jag brukar göra. Jag kom iväg i tid och står och väntar på bussen... men ingen buss kommer. Tio min senare kommer två bussar på rad så den kommer alltså samtidigt som den som går efter. Uppe vid Söder tull blir inta chauffören i bussenframför avbytt så vi får stå och vänta bakom och den bredvid startar inte vilket betyder att vi är fast så det dröjer ytterligare flera minuter innan vi kommer vidare. Tre hållplatser från jobbet så får han inte stopp på bussen när den framför stannar så för att inte köra in i den så sladdar han över till andra sidan vägen där vi får möte så för att ännu en gång undvika en krock så kör han rak in i snövallen och upp på cykelbanan och där är vi fast... fan. Det är bara att gå sista biten. Straxt innan jag är framme vid jobbet kommer nästa buss. Så det tog mig alltså dubbelt så lång tid att komma till jobbet än vad det brukar ta... just idag!

Direkt efter jobbet hade Alexander skolavslutning så när vi kom hem så fick det bli te och macka till middag och lite avslutningsfika efter. Somnade till över bordet för en stund sen medans jag väntade på att Joshua skulle äta färdigt så det får nog bli tidig läggdags ikväll :)

Kommentarer
Postat av: elisabet tollwé

Ojojoj! Det där lät ju inte alls bra! Tur att det inte blev någon krock och tur att det inte var någon person på cykelbanan. Kunde verkligen blivit en katastrof. Man kan ju undra vad busschaufförerna har för sig!?

2010-12-21 @ 23:57:29
URL: http://oma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback