Möhippa

Så igår var det dags, dagen vi planerat för så länge. Jag och syrrans två andra tärnor har träffats i stort sett varje vecka i två månader och flera gånger innan också. Vi började väl planera i april ngngång, det har varit så himla kul och det känns lite trist att det är över redan. Jag fattar inte hur dagen kunde gå så fort??

 

Först mötte vi upp de resande på stationen och promenerade upp till syrran tillsammans. Där överraskade vi henne på sängen där hon sussade sött :) Plockade fram kläder och accesoarer och packade i ordning det hon skulle ha med sig. Peter var snäll och skjutsade ner oss till första anhalten, hotell President. Eftersom den blivande bruden jobbar med bl a  design så tyckte vi det skulle vara kul att äta hotelfrukost på stans designhotell, tyvärr så var det inte så designat där inne men men, vi hade salen för oss själva och frukosten var helt ok.

 

 

 

Och som synes skulle alla helst ha ngt rosa på sig :)

 

Efter det var det dans som stod på schemat, det var jättekul, hi hi :) Har inte ngn bra bild från det men jag hoppas jag kan få det från ngn av de andra :)

 

Sen satte vi oss i strömsparken och hade pic nic i solen :) Bubbel, kex med ost, drukt och chokladtryffel mums!Men vi var fortfarande mätta efter frukosten och det var så varmt fast vi satt i skuggan så vi orkade inte äta så mycket. Men lite bubbel gick ner ändå :)

 

 

 

Efter det åkte vu ut till Hagebycentrum och fick manikyr och pedikyr.

 

 

Här satt vi som fick pedikyr på rad :) De andra som fick manikyr satt mitt emot oss.

 

 

Resultatet :)

 

Sen var det dags för middag. Den hade vi hemma hos mig och när vi kom skålade vi igen fast med cosmopolitan den här gången :) och medan vi fixade maten kom en tjej som är frisör och gjorde en snygg frisyr på bruden.

 

 

En variant at toast skagen till förrätt, oxfilé med getostpotatisgratäng till varmrätt och efterrätt gjord av choklad och hallon förstås :)

 

Kvällen avslutades på Grand ( med en tur till Mc Donalds på vägen hem så klart :) )

 

 

 

Vi hade jätteroligt igår men det är lite trist att den dagen är över samtidigt skönt för nu behöver jag inte vara rädd att försäga mig längre ha ha :)


Måste även tillägga att A var helt fantastisk som hjälpte till och fixade hemma :)


Kommentarer
Postat av: Oma

Kul att allt gick bra!

2010-07-05 @ 23:50:56
Postat av: Oma

Kul att allt gick bra!

2010-07-05 @ 23:51:59
Postat av: Syrran

Helt underbar möhippa kan jag säga. Jag som var där! :-D

2010-07-09 @ 18:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback