Fattig

Jaaa, vad ska man säga... flexade ut tidigare från jobbet och åkte till tandläkaren. Kom in hon spolade med samma bakteriedödande vätska som jag hade köpt själv på apoteket igår, det tog ca tre minuter allt som allt. Kommer ut igen och kvinnan i receptionen frågar förvånat om jag redan har varit inne. "Ja" säger jag. "Ja, det blir 600 kr då"!!!!!!!!!!!!!!!!!! Allvarligt?????!!!!! Hon tyckte också det var mycket för hon gick och frågade tandläkaren om de verkligen skulle ta så mycket betalt men det skulle de tydligen. Men som tur var kunde jag ju iaf utnyttja tandvårdsbidraget på 300 som man får varje år så då kostade det ju "bara" 300 kr. Fy f-n vad dyrt det är säger jag bara. Hade jag vetat att det bara vad det de skulle göra så hade jag ju inte gått dit. Men men, receptionisten var ju snäll och försökte iaf.

Kommentarer
Postat av: Nina

Nääääääeee! Så sjukt! Fy va jag förstår att du måste känna sån ångest över att betala så mycket för "så lite"! Va fräckt av dem!!!!! Stackare, låter som att du har lite av en otursam dag :-( Hoppas det ordnar upp sig med tanden snart! Kram

2010-06-23 @ 22:22:58
Postat av: Syrran

Tandläkare i ett nötskal! Känner mig alltid lurad när jag går därifrån. Som sist då tandhygienisten tyckte sig se ett hål. Borrade upp det och gick sen och hämtade en tandläkaren som klart och tydligt sa att det inte var något hål. De fyllde det och sen tog de betalt för en lagning! Jag protesterade men "joho, det var karies"! Stryk ska de ha!

2010-06-23 @ 23:45:21
Postat av: Jag

Jo, den dagen var ingen höjdare om man säger så!! Det är fan otroligt vilka utsugare de är!!

2010-06-28 @ 01:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback