Retuschera eller inte...

..det är ju frågan. Igår natt ramlade Joshua ur sängen. Han hade smugit in och lagt sig bredvid mig utan att jag hade märkt det.Helt plötsligt vaknar jag av en duns följt av gråt. Då hade han lyckats ramla ned på en av mina tidningar... tyvärr var det en tjock modell och han måste ha fått ena kanten precis vid ögat. Min första tanke är ju, hemskt nog, "nej inte idag när det är dagisfoto!" min son är ju ändå ganska tålig och brukar sällan få några blåmärken men självklart så får han det den här gången.

Blev lite snurrig på morgonen och tänkte att jag tar med en skjorta när jag hämtar honom så han inte smutsar ner den. De individuella korten tas när föräldrarna är med. Kommer ner till dagis och kommer på att de ska ju ta gruppfotot direkt på fm. Som tur är ska den andra avdelningen börja så jag hinner hem och hämta nya kläder. Dagis fröken tycker han är fin som han är men med tanke på att han ser ut som han gör i ansiktet, ska han iaf ha fina kläder på sig... och han brukar faktiskt ha skjorta på sig på dagis, han är så fin i det.

Smyger in och byter om på honom, de retas lite med mig men det kan jag ta ha ha. På vägen hem börjar jag fundera på retuschering. A och jag pratade om det för ett tag sedan när det stod om det i tidningen och kom fram till att vi inte tyckte man skulle "fixa" till barnbilder, de ser ju it som de gör. Men nu blev det lite annorlunda.

Jag bestämde mig iaf för att kompromissa så jag bad de ta bort det stora blå märket under ögat men det röda över får vara kvar. Han ser faktiskt inte ut så där i vanliga fall och det känns inte så kul att ställa fram ett kort där stackarn ser alldeles misshandlad ut! Vi får väl se om de gör det eller inte.

 


Kommentarer
Postat av: Oma

Putte!!!!

2010-05-27 @ 22:36:20
Postat av: Syrran

Lille skrutten. Men söt är han ändå!

2010-05-29 @ 00:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback