Shoeshopping

Idag var jag med svärmor och lilla Maja på stan på fm, åt årets första glass på Halvars mmm, gott :)

 

När Alexander kom hem från skolan gick han, jag och Joshua till stan för att köpa skor. JAg hade tittat ut några förslag innan för att det skulle gå smidigt men Alexander ville inte alls ha dem och hittade ett par helvita gymnastikskor... någon som vill ge sig på en gissning om hur länge de kommer vara vita??... :) Joshua hittade ett par svarta gummistövlar som var 7 storlekar för stora, han klev i dem och gick omkring och sken som en sol. Men när jag tog av dem gick solen i moln, han skrek och grät och vägrade prova några andra skor. Både jag och Alexander fick jaga honom i affären men till slut gick han med på att prova och han satt på en pall bredvid storebror. Alexander är så go med honom, men sen fick han sitta i mitt knä och tillslut efter några olika modeller, storlekar och några varv till med jaga i butiken var vi klara... puh. Båda pojkarna var nöjda och lika ivriga att få visa upp sina nya skor för både pappa och morfar när vi kom hem.

 

Efter kören följde mamma med mig hem och hon hjälpte mig med de sista två uppgifterna i den j-a religionen. Men nu är jag klar och har skickat in den :) Nu återstår bara två prov.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback