Krakow dag 1

Tycker det är dags för det här inlägget nu :) Har ju fortfarande ingen dator och As är ju knappast ledig men ikväll är han ute med grabbarna så då får jag passa på :)

Körresan till Krakow var jätterolig!! Vi åkte ju på lördagsmorgonen och var framme vid 14.00. Resan gick bra :) Skålade med vitt vin, bubblet var slut :( men vinet var gott så det gjorde inget :)


Hotellet var jättefint.



När vi hade kommit fram åkte vi runt med buss och en guide som berättade massor. Tyvärr så regnade det och vi fick gå av bussen vid två tillfällen för den fick inte köra överallt. Det är en fin stad men den är ju under uppbyggnad efter kriget fortfarande och det märktes.

Gick bl a genom torget som en gång var europas största. Mitt i stod tyghallen där det såldes smycken med bärnsten, turistgrejer och en massa annat.







Efter rundturen gick vi direkt till restaurangen.



Efter middagen var de flesta trötta och ville åkta tillbaka till hotellet men jag, Hanna och Christian promenerade runt lite och hamnade på en bar och drack en massa drinkar :) Eftersom de var så billiga kunde jag passa på att köpa "klassikerna" som jag inte har provat, oftast blir det samma man köper för jag vet att jag tycker om dem men här gjorde det inget om den inte var god :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback