För att klargöra lite

Här var det länge sen jag skrev något nu.Det fick bli en paus för det hände en massa jobbiga saker som jag inte ville skriva om. A och jag har separerat och det som hände mellan oss är privat och inget jag hade behov att dela med mig om till alla för att plocka sympatier. Vi har dock en bra relation och det känns bra.
Sen är det en massa andra saker som också har varit jobbiga, inte egentligen för min del men för de som står mig nära. Men jag är trött på att det ska snackas så j-a mycket jämt så en del saker vill jag reda ut.
Som många andra bloggare som brukar skriva en massa listor "Saker ni inte vet om mig" t ex. Vad heter jag, var åt jag till frukost, vem pratade jag med i telefon senast osv, helt ointressanta saker.
Jag tänkte därför göra en lista på "Saker som JAG INTE SJÄLV vet om mig"
 
1. Tydligen tycker jag det är så intressant vad alla andra får i julklapp och present så jag sitter och skriver upp sånt och jämför priser... (jag har ingen aning om varför jag skulle tycka det eller var jag sparar det men det gör jag tydligen...)
2. Jag ljuger om sjukdomar för jag är kanske lat och inte vill gå och jobba.... (har faktiskt inte råd att vara hemma och dessutom tycker jag om mitt jobb)
3. Min familj tycker tydligen inte om A (Det gör dem visst, en disskusion som uppstod för över ett halvår innan är redan glömt och förlåtet)
4. Vi har en hemsk uppfostran när det gäller våra barn (Har faktiskt pratat med två barnpsykologer som säger att vi har en bra upptostran)
5. Joshua är rädd av sig (Rädd för spöken ja, men det tillhör den utvecklingsfasen han är i just nu)
6. Mina barn är jätte otacksamma och ouppfostrade. (Har alltid fått höra att mina barn är väluppfostrade och det är inte många treåringar som säger ursäkta när de rapar eller fiser)
7. Och till sist det bästa av allt, jag tog tydligen hjälp av mina föräldrar för att ta Alexander ifrån hans biologiska pappa!!! (Så minns inte jag att det var och jag var faktiskt med på den tiden ...man ska inte uttala sig om saker som man inte han någon aning om!)
 
 
Kan också tillägga att av ALLA mina TVÅ resor som jag gjorde förra året var det EN som jag bekostade själv, resan till Krakow betalade kören så det enda jag behövde ha med mig var lite fickpengar som jag dessutom fick i födelsedagspresent. Och till London tur och retur kan man hitta resor som är billigare än en enkel resa till Stockholm... Så nu kankse det inte behöver pratas så mycket mer om det... Om jag vill spara mina födelsedagspengar och julklappspengar för att lägga dem på mig själv så har jag rätt att göra det.

 
Sen ska man akta sig för att börja komma med hot...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner att detta är riktat mot mig och eftersom du väljer att bara höra den ena historien istället för bådas. Jag har sökt dig men inte fått svar.

Jag får svara den här vägen.



1. Tydligen tycker jag det är så intressant vad alla andra får i julklapp och present så jag sitter och skriver upp sånt och jämför priser... (jag har ingen aning om varför jag skulle tycka det eller var jag sparar det men det gör jag tydligen...)

Svar: C kommenterade till A att det noterades varje julklapp som ficks. Mer går jag inte in på då C får svara själv här. Ingen har sagt att det handlar om dig.



2.Jag ljuger om sjukdomar för jag är kanske lat och inte vill gå och jobba.... (har faktiskt inte råd att vara hemma och dessutom tycker jag om mitt jobb)

Svar: Jag sa att det var tur att barnen blev sjuka så att du kunde vara hemma med barnen och fick umgås lite själv med dom. Det behövde ni då du alltid jobbar. Nu har jag kanske inte ordagrant gett svaret.



3. Min familj tycker tydligen inte om A (Det gör dem visst, en disskusion som uppstod för över ett halvår innan är redan glömt och förlåtet)

Svar: Jag sa att: jag är inte förvånad om A inte har många poäng i din familj. Detta då jag sett hur din familj reagerat på As sätt att svinga J i luften ett antal gånger på ett väldigt dåligt och riskfyllt sätt. Liksom vi i vår familj reagerat

och påtalat för A.

4.. Vi har en hemsk uppfostran när det gäller våra barn (Har faktiskt pratat med två barnpsykologer som säger att vi har en bra upptostran)

Svar: Ingen har nämnt de små barnen utan den diskusionen handlade om den äldre och hans beteende. Han var otrevlig vid några tillfällen och C sa till honom. Han svarade mig dumt men jag lät det vara. Tycker han har det tillräckligt jobbigt.

Han tackade aldrig för något utan tillsägelse. Det reagerade C på.



5. Joshua är rädd av sig (Rädd för spöken ja, men det tillhör den utvecklingsfasen han är i just nu)

Svar: Ingen sa att han var rädd vad vi minns utan att han är otrygg liksom den lilla.

Det är inte roligt se små barn ramla ner från möbler med en pappa brevid som skrattar när den lilla slår sig. Han anser att de ska lära sig. Vad är det för fostran?



6.Mina barn är jätte otacksamma och ouppfostrade. (Har alltid fått höra att mina barn är väluppfostrade och det är inte många treåringar som säger ursäkta när de rapar eller fiser)

Svar: Ingen har nämnt de små att de är ouppfostrade.

De är båda jätteduktiga.



7. Och till sist det bästa av allt, jag tog tydligen hjälp av mina föräldrar för att ta Alexander ifrån hans biologiska pappa!!! (Så minns inte jag att det var och jag var faktiskt med på den tiden ...man ska inte uttala sig om saker som man inte han någon aning om!)

Svar: Detta är helt taget ur sitt sammanhang och det jag sa var att du har en familj som backar upp dig och skyddar dig vilket dom gjorde när det gällde Alexander. Alltså något helt annat än det som du skriver här. Det var en positiv mening till dig och din familj och er sammanhållning som jag upplever är stark. Förstår inte varför du lägger ut saker här utan att kontrollera om det stämmer. Ja jag vet A bandade ett samtal men det viktigaste samtalet bandades inte och han har ändrat på en hel del av vad han sa från början till sin pappa efter det att hans pappa pratat med mig då tog A tillbaka en del och höll med om att det kunde vara som jag sa. Önskar att du varit rak och svarat mig när jag skickat sms till dig då det var viktigt för mig att få prata med dig. Jag hörde min son och hur han uppfattade det jag sa. Men vi var fler som hörde.

Ledsen att behöva gå den här vägen och hoppas du kan prata med mig öga för öga istället.



Det sista du skriver om hot förstår jag inte så det kan jag inte förklara.



Jag älskar min son och mina barnbarn och du betyder också mycket för mig. Du är den jag anser vara jätteduktig med barnen.



Kram/Farmor till de små

2011-03-24 @ 23:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback